Brian Solis und JESS3 haben die inzwischen vierte Version ihres internationalen Konversations-Prismas veröffentlicht: “The Conversation Prism v4.0” zeigt die immer größer werdende Social Media Landschaft und die Vielfalt ihrer Konversationskanäle. Die neue Version wurde um fünf Kategorien ergänzt (Social Marketplace, Enterprise Social Networks, Influence, Quantified Self, Service Networking) und auch grafisch hat sich einiges geändert:

“Version 4.0 brings about some of the most significant changes since the beginning. In this round, we moved away from the flower-like motif to simplify and focus the landscape. With all of the changes in social media, it would have been easier to expand the lens. Instead, we narrowed the view to focus on those that are on a path to mainstream understanding or acceptance. The result was the removal of 122 services while only adding 111. This introduces an opportunity for a series of industry or vertical-specific Prisms to be introduced so stay tuned.”

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Eine Poster-Bestellung sowie den Free-Download der Grafik in verschiedenen Größen gibt es unter conversationprism.com.

Das aktuelle deutsche Version des “Social Media Prism” gibt es bei ethority.

Grafik: Brian Solis & JESS3